Filter op Categorie

Facts
 

Wist je dat... Minicursus groene smoothies maken

Groene groenten zijn enorm gezond en voedzaam. Helaas krijgen te veel mensen veel te weinig van deze waardevolle voedingsstoffen binnen. Groene smoothies zijn ideaal om wat meer groene groenten aan je dagmenu toe te voegen!

Het maken van groene smoothies is helemaal hip momenteel. Maar het is dan ook echt fantastisch: je vult je lichaam met ontzettend veel waardevolle voedingsstoffen die je anders met veel moeite met je dagelijkse voeding binnen moet zien te krijgen. Je krijgt, door groene smoothies aan je menu toe te voegen, op een eenvoudige manier een hoge dosis vitaminen, mineralen en antioxidanten binnen, welke een geweldige boost aan je gezondheid zullen geven!

 

 

 

 

 


Groene smoothies danken hun naam aan het feit dat groene groenten de smoothie overheersen. Groene groenten bevatten geweldige voedingsstoffen, welke je lichaam helpen te ontgiften en reinigen. Ze verbeteren je bloedcirculatie met een energieboost als gevolg en laten je bloedsuikerspiegel niet pieken, wat zoete groenten en fruit wel doen.

Maak het drinken van groene smoothies onderdeel van je dagelijkse routine en je zal het verschil voelen, zowel aan de binnenkant van je lichaam als daarbuiten!

VOORDELEN

√ Zuivere huid

√ Natuurlijke glans van het gelaat

√ Sterk immuunsysteem

√ Stabiel energiepeil

Dat is goed nieuws, al deze fantastische voordelen van het drinken van groene smoothies. Maar...hoe maak je nu de perfecte groene smoothie?

STAPPENPLAN

STAP 1: Kies je groene groenten
Kies je groene groenten zoals bijvoorbeeld spinazie, sla, broccoli, boerenkool, komkommer. Laat de groene groenten het hoofdbestanddeel zijn van je smoothie.

STAP 2: Kies je fruit
Voeg een beetje fruit toe om de groene smoothie wat zoeter te maken, zoals kiwi, banaan, frambozen, sinaasappel, druiven, mango, ananas, peer.

STAP 3: Kies je basisvloeistof
Kies de basisvloeistof (ongeveer 100 ml, of naar wens) voor je groene smoothie, zoals bijvoorbeeld water, (ongezoete) amandelmelk, yoghurt.

STAP 4: Extra toevoegingen
Kies de extra's zoals bijvoorbeeld (verse) kruiden, noten, cacao nibs, chiazaad, hennepzaad, lijnzaad, macapoeder.

STAP 5: Mixen maar!
Doe alles bij elkaar in een blender en mixen maar!

Laat je fantasie de vrije loop en probeer allerlei combinaties uit. Indien je je houdt aan het hierboven beschreven stappenplan, kan het niet misgaan!

TIPS

  • Door fruit toe te voegen, maak je een groene smoothie minder bitter en wat zoeter, maar laat de groene groenten hoeveelheid altijd overheersen. Fruit bevat namelijk erg veel suiker in de vorm van fructose.
  • Een groene smoothie is niet bedoeld als maaltijdvervanger. Het is bedoeld als een extra gezonde boost voor je lichaam. Het beste is om een smoothie te maken zodra je wakker wordt 's ochtends en dan een half uurtje later te ontbijten.
  • Maak elke keer je groene smoothie vers. Het is verleidelijk om grote hoeveelheden in één keer te maken en dit vervolgens in de koelkast te bewaren voor een paar dagen, maar helaas wordt de 'voedingsdichtheid' van je smoothie dan steeds kleiner.
  • Drink je smoothie rustig op, neem er de tijd voor. Zo heeft ons gevoelig maag- darm stelsel rustig de tijd om je smoothie te verteren.

P.S. Heb jij zelf een leuk en lekker groene smoothie recept dat anderen zeker eens moeten proberen? Deel dan je recept op de Kenwood Club en laat iedereen meegenieten!


Reageer

Er zijn nog geen reacties op dit weetje

Reageer

Plaats reactie